Lisa Wallin

PYSSLIGHETER

"Påskgodispysslardagen"

Publicerad 2014-04-13 21:09:05 i Bakning,

Idag har det varit stora "påskgodispysslardagen" här hemma. Jag är inte klar med alla sorterna än, men jag tänkte bjuda på bild och recept på Citrontryfflarna. Enklar att göra och helt underbart goda!
 
CITRONTRYFFLAR (ca. 18 st)
 
Till tryffeln
 
  • 1 dl vispgrädde
  • 1 tsk honung
  • 1 citron, finrivet skal
  • 200 g vit choklad

 

Till garnering

  • 200 g vit choklad
  • 1 tsk gul karamellfärg

 

Koka upp grädden, honungen och citronskalet i en kastrull. Låt blandningen svalna 20 minuter i kylen, sila sedan bort citronskalet.

Hacka vita chokladen och lägg i en bunke.

Värm åter gräddblandningen och häll den över den hackade chokladen. Rör tills chokladen smält och smeten är helt slät. Ställ in smeten i kylen i cirka 1 timme.

Rulla 18 bollar och ställ in dem i kylen i ytterligare 30 minuter. Bryt chokladen till garneringen och smält den i en skål över vattenbad. Droppa i karamellfärgen och rör tills det blir en jämn färg.

Doppa bollarna i chokladen och låt stelna på ett bakplåtspapper.

 

 

Lycka till!

 

Jag bjuder på fler recept och bilder från min "påskgodispysslardag" i veckan!

Receptet på Citrontryfflarna har jag hittat här>>

 

// Lisa

  

 

 

Kommentarer

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2014-04-13 21:36:33

Vad gott och vad fina de blev!

Svar: Tack... :)
Lisa Wallin

Postat av: milina.blogg.se

Publicerad 2014-04-14 02:01:33

åh roligt tips!

Svar: ...och gott! :)
Lisa Wallin

Postat av: Ann Sofi Matsafari

Publicerad 2014-04-14 14:59:39

Mums:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Wallin

Passion för pyssligheter...

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela