Lisa Wallin

PYSSLIGHETER

"Kvällens middag"

Publicerad 2014-04-14 17:00:00 i Virkning,

 
"Kvällens middag" blev korv och pommes frites med Johnnys söt-starka senap. Pommes frites är samma som jag "serverade" till hamburgaren häromdagen.
Inspiration till att virka korven har jag hittat på olika bloggar. Snuttarna på korven är faktiskt den gröna "blasten" på jordgubbar. I boken "Välkommen till Virkligheten" finns mönster på hur man virkar en jordgubbe och därifrån tog jag mönstret till "korvsnutten" dvs "blasten" på jordgubben. Jag drog ihop den lite och sydde fast en i varje ände på korven.
 
Hoppas "kvällens middag" ska smaka!
 
 
// Lisa
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Wallin

Passion för pyssligheter...

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela